اخبار روز

مایکروسافت Office 2024 را منتشر کرد، آخرین نسخه یک‌بار خرید

مایکروسافت آفیس 2024

تلاش مایکروسافت برای ترغیب کاربران ویندوز و آفیس به خرید اشتراک‌های Microsoft 365 می‌تواند آزاردهنده باشد، اما به اعتبار این شرکت که یکی از معدود شرکت‌هایی است که پس از راه‌اندازی یک مدل اشتراکی، همچنان به فروش نسخه‌های یک‌بار خری و استفاده نسخه‌های پرچم‌دار نرم‌افزار خود ادامه داده است. این هفته، این شرکت به‌طور رسمی مایکروسافت آفیس 24 را رونمایی کرده است، یک به‌روزرسانی جدید برای Word، Excel، PowerPoint و سایر برنامه‌ها برای افرادی که نسخه‌های Microsoft 365 با توسعه مداوم را نمی‌خواهند.

برای کاربران، Office Home 2024 شامل Word، Excel، PowerPoint و OneNote به قیمت 149.99 دلار قابل خرید است. Office Home & Business 2024 به قیمت 249.99 دلار عرضه می‌شود که شامل Outlook و «حق استفاده از برنامه‌ها برای اهداف تجاری» می‌شود.

محصولات جدید Office Long-Term Servicing Channel (LTSC) نیز برای مشاغل و سازمان‌های دیگر منتشر می‌شود؛ Office LTSC Professional Plus 2024 برای ویندوز همچنین شامل برنامه مدیریت پایگاه داده Access می‌شود. Project 2024 و Visio 2024 نیز همچنان به عنوان محصولات مستقل ارائه می‌شوند.

برنامه‌های جدید شامل اکثر تغییراتی است که از زمان انتشار Office 2021 سه سال پیش انجام شده است؛ مایکروسافت جزئیات آن به‌روزرسانی‌ها را در اینجا و در سایت مستندات Learn خود ارائه می‌دهد. برخلاف نسخه‌های Microsoft 365، نسخه‌های دارای مجوز دائمی برنامه‌ها به‌روزرسانی‌های مداوم ویژگی را دریافت نخواهند کرد، برخی از قابلیت‌های همکاری در زمان واقعی را ندارند و همچنین هیچ ویژگی مرتبط با دستیار هوش مصنوعی Copilot را دریافت نخواهند کرد.

 

پشتیبانی و سازگاری Office 2024

مایکروسافت به‌طور رسمی Office 2024 را با رفع اشکال و به‌روزرسانی‌های امنیتی تا 9 اکتبر 2029 پشتیبانی خواهد کرد، یک پنجره پنج ساله مطابق با سایر نسخه‌های مجوز دائمی اخیر مجموعه نرم‌افزاری.

مایکروسافت می‌گوید که برنامه‌های جدید با Windows 10 و Windows 11 سازگار هستند، اگرچه مایکروسافت می‌گوید که پشتیبانی رسمی Windows 10 فقط تا تاریخ پایان پشتیبانی آن سیستم عامل در 14 اکتبر 2025 ادامه خواهد داشت. نسخه Mac از «سه نسخه اخیر macOS» پشتیبانی می‌کند – این نسخه‌ها macOS 13 Ventura، macOS 14 Sonoma و macOS 15 Sequoia هستند، همان نسخه‌هایی که اپل در حال حاضر با به‌روزرسانی‌های امنیتی و Safari از آنها پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت می‌گوید که استفاده از این نسخه‌ها از Office «هم یک حساب Microsoft و هم یک اتصال به اینترنت نیاز دارد».

این آخرین نسخه مجوز دائمی Office نخواهد بود؛ مایکروسافت گفته است که حداقل یک نسخه مستقل دیگر دریافت خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *