راهنمای خرید, نقد و بررسی

بدون خواندن این مطلب، سرفیس پرو ۹ نخرید!

دستگاه سرفیس پرو ۹ در مقاله اگر این ها را نمیدانید سرفیس پرو ۹ نخرید!

همانطور که می‌دانید سرفیس پرو ۹ در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ توسط مایکروسافت معرفی شدند. حال می‌خواهیم دقیقا بررسی کنیم که چه زمانی خرید مایکروسافت سرفیس پرو ۹ می‌تواند یک تصمیم منطقی برای شما باشد.

این مطلب را برای ۲ دسته از عزیزان نوشتیم؛ یکی آن‌هایی که سرفیس پرو ۸ یا نسخه‌های قدیمی تر دارند و دیگری دوستانی که در کل به دنبال خرید یک دستگاه سرفیس پرو هستند.

پردازنده قوی تری نیاز دارید؟

سرفیس پرو ۹ پردازنده نسل ۱۲ اینتل را دارد که در بنچمارک های منتشر شده نشان داده شده است که پردازنده پرو ۹ از پردازنده های نسل قبل خودش در سرفیس پرو ۸ و … بسیار بهتر عمل کرده است. لذا یکی از انگیزه های اصلی خرید دستگاه‌های جدید و ارتقا همین بروزرسانی‌ها و بهبود عملکرد در پردازنده ها است.

قطعا پردازنده قوی تر باعث می‌شود شما بتوانید کارهای سنگین تر که نیاز به پردازش اطلاعات و … را دارد را بهتر انجام دهید و دستگاه سرحال تری نیز داشته باشید.

 

رنگ های جدید رو بیشتر دوست دارید؟

قطعا یکی دیگر از انگیزه‌های افرادی که می‌خواهند سرفیس پرو 9 را تهیه کنند یا سرفیس قبلی‌شان را به آن ارتقا دهند، رنگ های هیجان انگیز و دلربای آن است. سرفیس پرو ۹ امسال با ۲ رنگ جدید سبز (Forest) و رنگ آبی یاقوت کبود (Sapphire) معرفی شد که به جرأت می توان گفت ۲ تا از زیباترین و خاص ترین رنگ های مایکروسافت هستند.

رنگ های سرفیس پرو ۹

در جاهای شلوغ زیاد هستید؟

دیگر ویژگی هیجان انگیز که در سرفیس پرو ۹ به اوج بلوغ خودش به نظر من رسیده؛ سیستم کاهش نویز بسیار حرفه ای این دستگاه است که می توان در شلوغ ترین مکان بهترین تجربه ضبط صدا یا تماس تصویری و صوتی را با این دستگاه داشته باشید.

در ویدئو معرفی سرفیس پرو ۹ مایکروسافت نشان می دهد در زمانی که اطرافیان در حال تشویق و سر و صدا هستند، کاربر سرفیس پرو ۹ به راحتی می تواند با کیفیت بالا صدایش را در تماس تصویری به فرد مقابل انتقال دهد و کلیه نویزهای اطراف به خوبی حذف می‌شوند.

پس اگر ممکن است در فضاهای شلوغ و دفاتر باز (Open Office) کار کنید، سرفیس پرو ۹ یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود و ارتقا دستگاه در این حالت هم به نظر منطقی می‌آید.

تبلت خوش دست با کارکرد حرفه‌ای یک لپ تاپ می‌خواهید؟

اگر تا به حال تجربه کار با هیچ از سری ها سرفیس پرو نداشتید، باید به شما بگویم که سرفیس پرو یک تبلت همه فن حریف و فوق العاده جذاب است که با نوع طراحی و اتصال کیبورد حرفه ای و علی الخصوص داشتن سیستم عامل ویندوز اورجینال مایکروسافت، یک لپ تاپ بی نظیر نیز خواهد بود و در اصل با خرید سرفیس پرو علاوه بر داشتن ۱ تبلت سبک که با لمس بسیار سازگار است، یک لپ تاپ هم دارید که می توانید کارهای حرفه ای تری که یک کامپیوتر یا لپ تاپ می تواند برای شما انجام دهد را با این دستگاه انجام دهید.

پس کلیه افرادی که حمل و نقل دستگاه برایشان بسیار مهم است یا حتی دستگاهی می خواهند که با قلم و لمس به خوبی سازگار باشد و کارهایی از جمله طراحی، مدیریت، کارهای روزمره و در نسخه های قوی تر، تدوین و طراحی و … انجام دهند؛ این دستگاه مناسب آن ها خواهد بود.

اما به صورت کلی در این بخش فرقی عملا بین سرفیس پرو ۸ و سرفیس پرو ۹ نیست و جالبه بدانید که کیبوردهای پرو ۸ برای پرو ۹ نیز قابل استفاده هستند. برای مشاهده پکیج‌های مختلف کیبورد هم میتوانید هم کیبورد signature مناسب برای سرفیس پرو ۸ / سرفیس پرو ۹ و هم کیبورد signature با قلم slim pen 2 مناسب برای سرفیس پرو ۸ / سرفیس پرو ۹ را مشاهده کنید.

استفاده از قلم برایتان ضروری است؟

اگر طراح، مدرس و یا در کل فرد دست به قلمی هستید، سرفیس پرو ۸ و سرفیس پرو ۹ هر دو با قلم سرفیس اسلیم پن ۲ تجربه فوق العاده لذت بخشی به شما خواهد داد. حتی نسبت به سایر رقبای این دستگاه تجربه استفاده از قلم روی این دو دستگاه با توجه به قابلیت های قلم و ایجاد حس لرزش هنگام کار با قلم بسیار لذت بخش است و گویی واقعا روی صفحه کاغذ در حال کار با قلم هستید.

همچنین دقت بالای صفحه نمایش کاری می کند که شما بتوانید علاوه بر گذاشتن مچ دستتان روی صفحه دستگاه، به راحتی با قلم طراحی کنید، بنویسید و یا در برنامه های مختلف بگردید.

پس در این صورت و با توجه به این اوصاف اگر این امکانات برایتان جذاب است، هر دو نسخه پرو ۸ و پرو ۹ حتما یکی از انتخاب های شما باید باشد.

سرفیس پرو ۹ با ویندوز ۱۱ سرفیس کار

سیستم عامل اورجینال برایتان اهمیت دارد؟

همیشه در دنیای تکنولوژی می گویند شرکت و محصولات شرکتی که سخت افزار و نرم افزار آن هر دو توسط خود آن شرکت تولید می‌شود، بسیار ارزشمند تر هستند. چرا که طبیعتا با توجه به شناخت شرکت از سخت افزار، می تواند بهترین نرم افزار را برای اجرا روی آن تولید کند و عملا کارایی شما را به خوبی افزایش می دهد.

دقیقا در سری لپ تاپ های ویندوزی، یکی از نکات مهم که این لپ تاپ ها و تبلت های مایکروسافت را جذاب تر می کند، همراهی ویندوز اورجینال با این دستگاه ها است. در سرفیس پرو ۹ هم ما ویندوز ۱۱ اورجینال را داریم که به بازدهی عالی آن بسیار کمک می کند.

اورجینال بودن ویندوز، نشان دهنده این است که شما می توانید با انتشار آپدیت‌های ویندوز، به راحتی و به صورت کاملا رایگان ویندوزتان را آپدیت کنید.

پس اگر این موضوع هم برایتان اهمیت دارد، قطعا در انتخاب سرفیس پرو ها شک نکنید که شما را ابدا لنگ نمی گذارند.

هر چقدر کارتان سنگین تر شد، مشخصات سخت افزاری بهتری انتخاب کنید!

در لیست محصولات سرفیس پرو ۹ می توانید انواع مشخصات فنی سرفیس ها رو ببینید و کاملا گویا است که هر چقدر کارتان سنگین تر باشد می توانید نسبت به بودجه مورد نظرتان کانفیگ بهتری از پرو 9 را تهیه کنید.

در حال حاضر تا پردازنده اینتل i7 نسل ۱۲، رم ۱۶ گیگ و حافظه ۲۵۶ گیگ از نوع SSD دستگاه پرو ۹ داریم که اگر از بازدهی دستگاه فعلی تان ناراحت هستید و به مشخصات فنی بهتری نیاز دارید می توانید به مشخصات بهتر در پرو ۹ بیشتر فکر کنید.

جمع بندی

حالا با توجه به همه این توضیحات سرفیس پرو ۹ بخریم یا نه؟ جواب کاملا بستگی به شما دارد و اینکه دقیقا در چه شرایطی هستید. اگر هر یک از موارد بالا درباره شما صدق می‌کند، خرید سرفیس پرو ۹ یا ارتقا از سرفیس پرو ۸ و مدل های قدیمی تر به این مدل می‌تواند منطقی باشد.

 

 

 

author-avatar

درباره محمد امین مجیدی

سالهاست که علاقه به دنیای وب و کامپیوترها و تکنولوژی باعث شده همیشه فعالیتی پایدار در این زمینه ها داشته باشم. خوشحالم که می توانم با مطالب تکنولوژی درباره کامپیوترها و سرفیس های مایکروسافت در سرفیس کار می توانم در خدمت شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *