راهنمای خرید

بررسی سرفیس لپ‌تاپ جدید مبتنی بر آرم

سرفیس لپ‌تاپ جدید

سرانجام سرفیس لپ‌تاپ مخصوص کاربران غیرحرفه‌ای از راه رسید. مایکروسافت پس از چهار سال سلطه تراشه‌های سیلیکون اپل، امیدوار است با کامپیوتر همراه جدید مبتنی بر آرم خود، با عنوان «Copilot Plus PC»، بتواند با مک‌بوک‌های اپل رقابت کند.

رنگ‌های یاقوتی و صورتی ملایم (Dune) این دستگاه در نگاه اول بسیار جذاب هستند. اندازه‌ی ۱۳.۸ اینچی صفحه‌نمایش نیز با توجه به ابعاد کوچک دستگاه، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

آمدن قابلیت جدید «Recall»

این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا به دنبال چیزهایی بگردید که قبلا در رایانه‌تان دیده‌اید، خواه در یک ایمیل، وب‌سایت یا اسلاید باشد. جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید و آن‌ها را به صورت یک تایم‌لاین نمایش دهد تا (امیدواریم) بتوان اطلاعات مورد نظر را به همراه زمینه‌ی آن پیدا کنید. صادقانه بگویم، به نظر می‌رسد این قابلیتی فوق‌العاده کاربردی است که ای کاش زودتر از این وجود داشت. دسترسی به Recall از طریق میان‌بری در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه نمایش امکان‌پذیر است.

نسل جدید سرفیس لپ‌تاپ که در رویداد هوش مصنوعی مایکروسافت معرفی شد، به جدیدترین تراشه‌ی اسنپدراگون X Plus یا Elite ساخت کوالکام مجهز شده است. این تراشه‌ی ۱۰ (یا ۱۲) هسته‌ای مبتنی بر آرم، به اعتقاد مایکروسافت، باعث می‌شود تا لپ‌تاپ‌های ویندوزی از نظر مصرف انرژی و کارایی بتوانند با مک‌بوک‌های مجهز به تراشه‌های سیلیکون اپل رقابت کنند. یکی از ویژگی‌های کلیدی که کوالکام برای تمایز بخشیدن به اسنپدراگون X در نظر گرفته، هسته‌های آن است. این شرکت می‌گوید تراشه‌ی آن‌ها تنها از هسته‌های عملکردی (Performance Cores) تشکیل شده است. در حالی که اپل و اینتل از ترکیبی از هسته‌های کم‌مصرف (Efficiency Cores) و هسته‌های عملکردی برای تقسیم وظایف و صرفه‌جویی در باتری استفاده می‌کنند.

این سرفیس لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون X Plus عرضه می‌شود و امکان ارتقا تا ۶۴ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون X Elite را دارد. فروش این دستگاه از ۱۸ ژوئن با قیمت پایه ۹۹۹.۹۹ دلار (برای نسخه‌ی ۱۳.۸ اینچی) یا ۱۱۹۹.۹۹ دلار (برای نسخه‌ی ۱۵ اینچی) آغاز می‌شود و پیش‌خرید آن از همین امروز امکان‌پذیر است.

2 دیدگاه در “بررسی سرفیس لپ‌تاپ جدید مبتنی بر آرم

  1. Issac Nathan گفت:

    سرفیس های مبتنی بر آرم کی موجود میشن؟

    1. سلام و درود دوست عزیز امیدوارم عالی باشید.متاسفانه این مدل از نسل cpu بازخورد خوبی از نظر عملکردی نداشته و به همین علت موجود نمیشه.موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *