نقد و بررسی

سرفیس از کجا شروع شد سرفیس RT چه بود ؟

شکستی بزرگ و مقاومتی زیبا در برابر نا امیدی از طرف شرکت مایکروسافت

 

مایکروسافت برای اولین بار Surface را در رویدادی در 18 ژوئن 2012 (1391/06/29) معرفی کرد که توسط مدیر عامل سابقSteve Ballmer در Milk Studios

ارائه شد. Surface اولین ابتکار بزرگ مایکروسافت بود که سیستم عامل ویندوز خود را با سخت افزار خود ادغام کرد و اولین رایانه شخصی است که صرفاً توسط مایکروسافت طراحی و توزیع شد . طراحی منحصر به فرد آن مورد تحسین قرار گرفت .

 

اولین دستگاه Surface در خط Surface، با نام «Surface برای ویندوز RT  ساخته شد در آن زمان توسط Steven Sinofsky، رئیس سابق ویندوز و ویندوزلایو معرفی شد. دومین خط Surface، بر اساس معماری intel، با Surface پرو از Surface RT جلو تر بود ، که در آن زمان به عنوان «Surface برای ویندوز 8 پرو  به بازار عرضه شد .

 

Surface در ابتدا با CPU های شرکت ARM شروع کرد و ویندوز RT را روی آن ها قرار داد تا بتواند به خوبی آن را اجرا کند اما با توجه به در دسترس بودن برنامه ها در ویندوز 8 مردم نسخه های intel را ترجیح میدادند .

 

 

 

مشکل اول Surface از کجا شروع شد ؟

هفته ها قبل از معرفی اولین تبلت Surface ، زمانی که هنوز پروژه Surface پشت پنجره های لوگو ویندوز پنهان بود یک تولید کننده ویدیو وظیفه ایجاد حلقه تبلیغاتی برای کمک به معرفی تبلت جدید مایکروسافت را داشت و او باید از همه چیز فیلم میگرفت ، پایه ، پورت و پوشش صفحه کلید او برای کمی جالب تر بودن ویدیو خواست که از اجزای داخلی هم به صورت جداگانه فیلم بگیرد که مشکل اول این تبلت ها از همینجا شروع شد . ( زیرا او شروع به جدا کردن اجزای آن کرد و متوجه در دسترس نبودن اجزا و تعمیر پذیری تقریبا غیر ممکن یا بسیار سخت و پر هزینه دستگاه پیش روی خود شد )

 

 

تلاش های شرکت مایکروسافت برای پروژه Sorface با یک فاجعه 1 میلیارد دلاری شروع شد

 

ضربه ای نزدیک به یک میلیون دلار که در زمان نوشتن این مقاله با دلار 36.250 چیزی حدود (36.250.000.000.000) تومان شرکت مایکروسافت 6 ماه پس از عرضه Surface ، تنها از Surface RT بر جای گذاشت که فاجعه ای بزرگ برای پروژه Surface بود .

چند روز بعد از این که خبر کاهش یک میلیارد دلاری در سر تا سر جهان به تیتر اخبار تبدیل شد تیم Surface که متشکل از 300 نفر بود همگی در آزمایشگاهی در مرکز ساختمان جمع شدن و جلسه ای پر تنش برگذار شد .

در آن جلسه Panos Panay مدیر تولید شرکت مایکروسافت گفت : همه برخیزید و یک قدم به جلو بردارید ، آن ها این کار را کردند ، او گفت : ما همه با هم به عنوان یک تیم این کار را انجام دادیم گفت ما برنامه هایی داریم و باید به آن برسیم او در قالب یک ضرب المثل گفت در قایق بمان و به پارو زدن ادامه بده قرار است به جایی که میخواهی برسی ما یک برنامه داریم و باید به آن پایبند باشیم

 

بعد از گذراندن پستی و بلندی های بسیار سال ها بعد شرکت مایکروسافت تقریبا در موقعیت مشابهی قرار گرفت و قصد داشت یک Surface مینی در کنار Surface پرو 3 عرضه کند که تا خط تولید پیش رفت ، Surface مینی یک قلم داشت و به گونه ای طراحی شده بود که شبیه یک دستگاه برای یاد داشت ها باشد اما مدیر آمل جدید مایکروسافت در آن زمان Satya Nadella مخالفت کرد و این دستگاه پشت پنجره های لوگو ویندوز ماند .

 

 

 

حادثه ای در مصاحبه با The Verge (زیر سوال بردن امنیت باتری ها توسط خود شرکت مایکروسافت)

رئیس بخش تحقیقات و طراحی دستگاه‌ ها ، در مصاحبه‌ ای با The Verge : به پایین Surface RT اشاره کرد ، به باتری های آن که روی شاسی منیزیمی چسبانده شده بود . “بنابراین او یک پیچ گوشتی می گیرد و باتری را باز می کند سپس آن را سوراخ می کند و باطری منفجر می شود!” دود و آتش همه جا را فرا می گیرد و کل ساختمان تعطیل می شود . و این نشان داد یکی از بزرگترین مشکلات در آن سال ها امنیت باتری ها بوده .

 

 

در آن سال ها برای مایکروسافت قرار دادن نرم افزار خود در قالب تبلت با چالش های زیادی مواجه بود و حتی تا مرز شکست پروژه پیش رفت چیزی که 10 سال پیش برای مایکروسافت یک چالش عجیب و غریب بود ، که اغلب با نگرانی در مورد “ناتوانی” و قابلیت اطمینان مواجه می شد و دیگر شرکت ها به آن می خندیدند، اکنون قالب استاندارد برای یک ویندوز 2در1 است .

 

مطمئناً اکنون نمایشگر بزرگ‌ تر است ، بدنه با کیفیت‌ تر است، و صفحه‌ کلید و قلم بسیار بهبود یافته‌ اند  – یک دستگاه محاسباتی همه منظوره قابل اعتماد که هر سال اصلاح می شود.

 

شرکت مایکروسافت در سال 2009 کار بر روی دستگاه های هیبریدی که اکنون خانواده Surface را تشکیل میدهند آغاز کرد. و برای این پروژه گروهی تشکیل داد که این گروه گام های اشتباهی برداشتند .اما امروزه لپ تاپ های ساخت این شرکت بسیار چشمگیر است و بسیاری از شرکت ها از این لپ تاپ ها تقلید می کنند .

Surface نشان دهنده یک تغییر بزرگ در تجارت مایکروسافت در دهه گذشته می باشد و توانسته جزء یکی از پر فروش ترین برند ها در عرصه لپ تاپ ها باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *