اخبار روز

مایکروسافت لانچر بتا، میزبان قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی کوپایلوت شد

مایکروسافت لانچر بتا

مایکروسافت که هوش مصنوعی را به عنوان رکن اصلی سیستم‌عامل‌های مدرن می‌داند، برنامه Copilot+ PC را برای دستگاه‌های ویندوز مانند سرفیس لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد. در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند نیز، این شرکت راهی برای ادغام کوپایلوت در صفحه‌ی اصلی اندروید با نسخه‌ی آینده‌ی مایکروسافت لانچر یافته است.

در حال حاضر این قابلیت در فاز بتا قرار دارد و برای استفاده از آن باید در برنامه‌ی بتا ثبت‌نام کنید. البته می‌توانید منتظر اتمام تست‌ها بمانید و از نسخه‌ی پایدار استفاده کنید.

برای شروع گفتگو با هوش مصنوعی، می‌توانید از دکمه‌ی Bing/Copilot در نوار جستجو استفاده کنید. همچنین، جدیدترین نسخه‌ی بتا، کوپایلوت را در فید (سمت چپ‌ترین پنل صفحه‌ی اصلی) ادغام می‌کند، جایی که در حال حاضر تب‌های Glance و News قرار دارند.

طبق فهرست تغییرات، موارد زیر به قابلیت‌های جدید اضافه شده‌اند:

  • دسترسی آسان: کوپایلوت فقط با یک حرکت انگشت در دسترس شماست و برای پاسخ به سوالات و خلق محتوا آماده یاری‌رسانی است.
  • قدرت خلاقیت: با استفاده از کلمات ساده، تصاویر و متن را به طور مستقیم از فید موبایلتان تولید کنید.
  • عملکرد حرفه‌ای: کاربران Copilot Pro می‌توانند از تعاملات سریع‌تر و پاسخگویی بیشتر لذت ببرند.

هنگام استفاده از کوپایلوت، می‌توانید سوالات خود را تایپ کنید یا از ورودی صوتی استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید تصویری از گالری خود باز کنید و در مورد آن سوال بپرسید. با این حال، قابلیت‌های کوپایلوت در حال حاضر محدود است. به عنوان مثال، زمانی که از آن خواستیم آلارم تنظیم کند یا وای‌فای گوشی را خاموش کند، نتوانست این کار را انجام دهد.

در آینده، کوپایلوت از طریق افزونه‌ها قابلیت‌های بیشتری به دست خواهد آورد. در حال حاضر فقط سه افزونه در دسترس هستند: جستجو (فعال به طور پیش فرض)، Instacart (می‌توانید در مورد دستور پخت و برنامه‌های غذایی سوال کنید) و Kayak (جستجوی پرواز، اقامتگاه و اجاره ماشین). اگر کوپایلوت در اندروید محبوب شود، باید شاهد ساخت افزونه‌های بیشتری توسط شرکت‌های مختلف برای آن باشیم.

اگر می‌خواهید مایکروسافت لانچر جدید با ادغام کوپایلوت را امتحان کنید، می‌توانید آن را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از آن باید در برنامه‌ی بتا ثبت‌نام کنید. همچنین، نسخه‌ی اولیه‌ای که ما دانلود کردیم قدیمی‌تر بود، بنابراین پس از نصب اولیه، حتماً به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید (ما فقط 5 دقیقه پس از ثبت‌نام در برنامه‌ی بتا، نسخه‌ی جدیدی را دریافت کردیم).

 

1 دیدگاه در “مایکروسافت لانچر بتا، میزبان قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی کوپایلوت شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *