راهنمای خرید

سرفیس پرو 10، تمام شایعات برای مدل جدید

سرفیس پرو 10

مایکروسافت به طور مداوم نسخه جدیدی از محبوب ترین دستگاه سرفیس خود، سرفیس پرو را به بازار عرضه می کند. با توجه به اینکه امسال دهمین سالگردش را جشن می گیرد، نقطه عطف مهمی برای این رونمایی است و ممکن است دلیلی بر تغییرات و ارتقای هیجان انگیز نسبت به نسل آخر، یعنی Surface Pro 9 باشد. با نزدیک‌تر شدن به مراسم رونمایی آن، آنچه تاکنون درباره سرفیس پرو 10 می‌دانیم، را برای شما در اینجا آورده ایم.

 

تاریخ انتشار پیشبینی شده سرفیس پرو 10

سرفیس پرو 10 در آخرین رویداد سخت افزاری سرفیس که در سپتامبر 2023 برگزار شد، حضور نداشت و مایکروسافت در عوض روی دو دستگاه سرفیس جدید خود تمرکز کرد: سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس لپ تاپ گو 3. اما طبق گزارش Windows Central، اکنون می شنویم که Surface Pro 10 در اواخر بهار یا اوایل تابستان معرفی خواهد شد. طبق گزارش ها، سرفیس لپ تاپ 6 نیز در کنار آن عرضه خواهد شد.

همچنین گزارش شده است که مایکروسافت در اوایل سال، احتمالاً در 21 مارس، یک به‌روزرسانی تجاری را ارائه خواهد داد. شایعه شده است که این شرکت از سرفیس پرو 9 پلاس هم رونمایی خواهد کرد.

 

تغییرات طراحی

طبق گزارشی از Windows Central، ما نباید انتظار یک تغییر اساسی در طراحی کلی سرفیس پرو 10 داشته باشیم.

این طراحی آخرین بار برای Surface Pro 8 به‌روزرسانی شد که دارای حاشیه‌های باریک‌تر، یک اسلات شارژ جدید برای Surface Slim Pen و نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالاتر بود. سرفیس پرو 9 سال گذشته یک به‌روزرسانی تکراری‌تر بود و بیشتر بر روی تقسیم بین مدل‌های اینتل و کوالکام تمرکز داشت.

اما احتمال چه چیزهایی را باید بدهیم؟ صفحه نمایش ممکن است دارای گوشه های گرد باشد، دقیقا مثل سرفیس لپ تاپ استودیو و صفحه نمایش همچنین ممکن است یک پوشش ضد انعکاس جدید برای کاهش تابش خیره کننده، که یکی از شکایات مداوم در مورد دستگاه ها بود را داشته باشد. حتی ممکن است این بار با “پشتیبانی از محتوای HDR” روشن تر هم باشد. این می تواند به این معنی باشد که ما در نهایت به mini-LED یا OLED خواهیم رسید، اما هنوز هیچ خبر رسمی در مورد آن وجود ندارد.

 

با کنار گذاشتن این موضوع، سرفیس پرو 10 احتمالاً طراحی بسیار مشابهی به نسل قبلی خود خواهد داشت. به همان اندازه که می‌خواهیم مایکروسافت چیزی درخشان‌تر را به مناسبت دهمین سالگرد خود معرفی کند، تکامل آهسته‌تر طراحی با نحوه برخورد این شرکت با محصولات سرفیس خود در طول زمان هماهنگ‌تر است.

 

در آغوش گرفتن ARM

 

Surface سال‌هاست که با استقبال از تراشه‌های ARM در خط مقدم قرار دارد. با این حال، همیشه یک جایگزین Intel یا AMD ارائه می شود. اما اگر گزارش ها را باور کنیم، سرفیس پرو 10 در نهایت ARM را به عنوان گزینه انحصاری پذیرفته خواهد شد. این یک ریسک بزرگ است.

 

البته دلیل آن مربوط به ادعاهای عملکردی است که در مورد اسنپدراگون ایکس الیت جدید کوالکام مطرح شده است. برای اولین بار، کوالکام نه تنها برای اینتل اپل را نیز هدف قرار می دهد و ادعا می کند که تراشه های جدید تا 21 درصد سریعتر از M3 هستند. کارایی ARM همچنین به معنای بهبود قابل توجه عمر باتری است. مایکروسافت تنها بازیکن این بازی نخواهد بود. تقریباً هر سازنده بزرگ لپ‌تاپ برای لپ‌تاپ‌های Windows ARM جدید با Qualcomm شریک خواهد شد.

 

فراتر از سیستم روی یک تراشه، گزارش Windows Central ادعا می‌کند که پیکربندی 64 گیگابایتی، علاوه بر رم استاندارد و گزینه‌های ذخیره‌سازی در حال آزمایش است.

 

گزینه های کوچکتر و ارزان تر؟

surface pro 10

پیش از این در سال 2023، گزارش هایی به ما خبر میداد که یک Surface Pro کوچکتر 11 اینچی در دست ساخت است. با توجه به اینکه مایکروسافت در حال حاضر Surface Go را در خط تولید دارد، این اتفاق هرگز منطقی نبود.

اما اکنون، به نظر می رسد که مایکروسافت ممکن است در عوض نوعی مدل با قدرت کمتر را ارائه دهد. مایکروسافت همیشه یک نمایشگر عالی را در تمام پیکربندی‌ها ارائه کرده است، اما اکنون این سیاست ممکن است تغییر کند. مطمئناً حذف سایر ویژگی های صفحه نمایش مانند نرخ تازه سازی بالاتر برای مایکروسافت غیرممکن نیست.

فرقی نمی‌کند این نسخه کوچک‌تر یا با وضوح پایین‌تر باشد، مایکروسافت به وضوح تلاش می‌کند تا قیمت سطح ابتدایی سرفیس پرو را کاهش دهد و در عین حال یک نسخه پریمیوم را در سطح بالاتر ارائه کند.

 

ویندوز 12

یک به‌روزرسانی بزرگ روی ویندوز در حال انجام است، به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد این به روز رسانی را با عرضه سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 گره بزند.

اما این به‌روزرسانی‌های هوش مصنوعی دقیقاً چه خواهند بود، به‌ویژه اینکه Copilot همین الان هم در سراسر جهان استفاده میشود.

با این حال، می‌دانیم که منابع مختلف (که قبلا درباره سرفیس لپ تاپ 5 اطلاعاتی داده بودند) ادعا می‌کنند که بهینه‌سازی‌های بیشتری برای تبلت‌ها در به‌روزرسانی‌های آینده ویندوز 11 ارائه می‌شود.

 

فروشگاه سرفیس کار تخصصی ترین مرکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت با بیش از ۱۰ سال سابقه در فروش این محصولات وبه عنوان تنها مرکز تخصصی فروش محصولات سرفیس مایکروسافت در خدمت شما عزیزان می‌باشد . در این مجموعه همواره سعی بر این است بهترین راه حل ها برای مشتریان عزیز پیشنهاد شود و تمام محصولات بر اساس نیازهای شما مشتریان عزیز فراهم گردد . امکان خرید آنلاین برای شما دوستان عزیز همواره وجود دارد و همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و پیدا کردن بهترین انتخاب با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۸۸۷۹۴۲۰۰ تماس حاصل فرمایید . امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در راستای یک خرید خوب با قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *