اخبار روز

سرفیس پرو 7 دیگر پشتیبانی نمی شود

سرفیس پرو 7 دیگر پشتیبانی نمی شود

امروز پایان پشتیبانی از Surface Pro 7، رایانه پرچم‌دار سابق مایکروسافت اعلام شد، دستگاهی که در اکتبر 2019 معرفی شده بود. این رایانه دیگر به‌روزرسانی‌های میان‌افزار و درایور را با اصلاحات، بهبود عملکرد و سایر بهبودهای نگهداری را دریافت نمی‌کند.

مایکروسافت نسل هفتم Surface Pro 7 را طی یک رویداد ویژه در نیویورک در تاریخ 2 اکتبر 2019 معرفی کرد. این تبلت طراحی اصلی خود را با قاب های نمایشگر ضخیم، پایه پایه، صفحه نمایش 3:2 و سایر عناصر طراحی حفظ کرد. بزرگترین تغییر در آن، اضافه شدن یک پورت USB-C بود.

سرفیس پرو 7 پردازنده های جدید اینتل را دریافت کرد و از تراشه‌های نسل هشتم موجود در سرفیس پرو 6 به نسل دهم پردازنده‌های Ice Lake پیشرفت کرد.

مایکروسافت علاوه بر تازه‌سازی سخت‌افزار و افزودن پورت USB-C، سرفیس پرو 7 را با معرفی یک مدل پایه جدید Core i3 با 4 گیگابایت، که حتی بر اساس استانداردهای 2019، کاملاً خنده‌دار بود، سرفیس پرو 7 را مقرون به صرفه‌تر از مدل قبلی خود کرد. Surface Pro 7 نقد های مطلوبی را دریافت کرد، بیشتر به دلیل اینکه یک دستگاه ویندوزی قوی بود. منتقدان، از جمله Neowin، عملکرد، صفحه نمایش فوق العاده، قابلیت حمل و ارزش کلی آن را تحسین کردند. با این حال، اکثر کاربران موافق بودند که طراحی سرفیس پرو 7 با حاشیه های ضخیم آن قدیمی شده است. Surface Pro X به لطف طراحی بسیار مدرن‌تر خود، وضعیت را برای سرفیس پرو 7 بدتر هم کرده بود.

 

سرفیس پرو 7 دیگر پشتیبانی نمی شود اما جالب اینجاست که علیرغم اینکه سرفیس پرو ایکس تنها یک ماه دیرتر از سرفیس پرو 7 عرضه شده بود، اما چرخه عمر طولانی تری دارد و مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی آن را در 10 آگوست 2025 پایان دهد.

در اوایل سال 2021، مایکروسافت از Surface Pro 7+ رونمایی کرد، نسخه ای متمرکز بر کسب و کار با پردازنده های جدیدتر، LTE و برخی تغییرات قابل توجه در طراحی، مانند توانایی جایگزینی SSD داخلی. سرفیس پرو 7 پلاس بزرگترین تلاش مایکروسافت برای ساخت دستگاه های تعمیر پذیر تر بود.

سرفیس پرو 7

 

در سپتامبر 2021، مایکروسافت سرفیس پرو 7 را با سرفیس پرو 8 بسیار شیک تر جایگزین کرد. اگرچه مایکروسافت دیگر به‌روزرسانی‌های میان‌افزار سرفیس پرو 7 را منتشر نمی‌کند، اما اگر از آن راضی هستید، می‌توانید به استفاده از آن بدون مشکل ادامه دهید. همچنین، تبلت شما همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های ویندوز 10 و 11 را دریافت می‌کند که به به‌روزرسانی‌های میان‌افزار وابسته نیستند و چرخه‌های عمر جداگانه‌ای دارند. پس نگران این که سرفیس پرو 7 دیگر پشتیبانی نمی شود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *