اخبار روز

همه آنچه مایکروسافت در رویداد سرفیس و هوش مصنوعی خود اعلام کرد | معرفی مدل های جدید سرفیس

معرفی مدل های جدید سرفیس

نوبت مایکروسافت بود که در روز پنجشنبه یک رویداد سخت افزاری پاییزی برگزار کند. این بار تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی وجود داشت. مایکروسافت در اولین رویداد این شرکت پس از جدایی مدیر محصول سابق Panos Panay در این هفته، دو لپ تاپ جدید رونمایی کرد و بسیاری از اخبار هوش مصنوعی Copilot را فاش کرد.

 

اما معرفی مدل های جدید سرفیس مایکروسافت

Surface Laptop Go 3

اگرچه رویداد پاییز مایکروسافت تا حد زیادی بر روی هوش مصنوعی متمرکز شد ولی قسمتی از آن به معرفی مدل های جدید سرفیس اختصاص داشت. همانطور که همه ما انتظار داشتیم مایکروسافت از Surface Laptop Go 3 جدید رونمایی کرد که می گوید با یک بار شارژ تا 15 ساعت کار می کند در حالی که این لپ تاپ همچنان نازک و سبک است. این دستگاه سبک وزن دارای صفحه نمایش لمسی 12.4 اینچی با نسبت 3:2، وضوح 1536 در 1024 و درجه روشنایی 320 نیت است. در نگاه اول، به نظر نمی رسد که حاشیه ها نسبت به مدل قبلی تغییر چندانی کرده باشند.

وزن این لپ تاپ تنها 1.2 کیلوگرم است و دارای پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i5 است. مایکروسافت می گوید 88 درصد سریعتر از Surface Laptop Go سه سال پیش است.

جای تعجب نیست که با توجه به تمرکز مایکروسافت بر روی هوش مصنوعی در سال گذشته، این لپ تاپ از هوش مصنوعی Copilot استفاده می کند. Surface Laptop Go 3 در چهار رنگ و از 799 دلار شروع خواهد شد و البته در 3 اکتبر ارسال می شود.

  • علاوه بر این، یک دوربین جلوی 720p HD وجود دارد. 
  • دکمه پاور لپ تاپ هم به عنوان حسگر اثر انگشت عمل می کند.
  •  میکروفن استودیو دوگانه میدان دور و بلندگوهای Omnisonic با صدای  Dolby
  • در مورد اتصال، یک پورت USB-C 3.2 دارید که برای DisplayPort و شارژ سریع از آن استفاده خواهید کرد.
  • یک سوکت USB-A 3.1؛ یک جک 3.5 میلی متری هدفون و یک پورت Surface Connect
  •  همچنین پشتیبانی از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 وجود دارد.

 

Surface Laptop Studio 2

مایکروسافت می گوید این سرفیس قدرتمندترین سرفیس است که تا به امروز ساخته است. دارای پردازنده نسل سیزدهم اینتل i7 H کلاس و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4060 است. شما می توانید تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی و 64 گیگابایت رم نیز داشته باشید.

Surface Laptop Studio 2 دارای صفحه نمایش 14.4 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز است.

Surface Laptop Studio 2 دارای یک واحد پردازش عصبی است که می تواند جلوه های هوش مصنوعی را تقویت کند. مایکروسافت می گوید این اولین NPU اینتل در لپ تاپ ویندوزی است. Surface Laptop Studio 2 در تاریخ 3 اکتبر در دسترس خواهد بود و قیمت آن از 1999 دلار شروع می شود. 

 

Copilot و سایر به روز رسانی های هوش مصنوعی

مایکروسافت به غیر از معرفی مدل های جدید سرفیس، بیشتر زمان رویداد را صرف صحبت در مورد هوش مصنوعی و Copilot کرد. این شرکت در حال متحد کردن دستیار هوش مصنوعی Copilot در مجموعه محصولات خود است. Copilot به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی ویندوز 11 که در 26 سپتامبر ارائه می‌شود و به‌طور گسترده‌تر در دسترس خواهد بود.

Copilot در ویندوز تعبیه شده است و در برنامه هایی مانند Edge ظاهر می شود. Copilot را با صدای خود شما فعال میشود و می توانید برای سازماندهی پنجره ها روی دسکتاپ خود، حذف پس زمینه از عکس ها یا حتی ایجاد یک لیست پخش Spotify از آن استفاده کنید.

کاربران سازمانی برای استفاده از Copilot در مجموعه Microsoft 365 باید کمی بیشتر صبر کنند. در واقع از اول نوامبر با 30 دلار برای هر کاربر در ماه در دسترس خواهد بود. مایکروسافت می گوید Copilot می تواند جلسات را خلاصه کند و وظایف را بر اساس آنچه در صندوق ورودی شما است اولویت بندی کند. به گفته این شرکت، در Outlook، می تواند ایمیل ها را به گونه ای پیش نویس کند که سبک نوشتن و صدای شما را تقلید کند.

خبر دیگری که در این رویداد اعلام شد این بود که Bing Image Creator به زودی از مدل DALL-E 3 برای تولید تصاویر واقعی تر استفاده خواهد کرد. 

Bing همچنین می تواند نتایج جستجو را بر اساس سابقه چت شما اولویت بندی کند. اگر اغلب از ربات چت بینگ در مورد یک تیم ورزشی خاص سوال می کنید، موتور جستجو ممکن است نتایج را بر این اساس اولویت بندی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *