اخبار روز

افشای سرفیس لپ‌تاپ ۶ با تراشه قدرتمند اسنپدراگون X الایت

به طور کلی، این افشاگری حاکی از عرضه قریب‌الوقوع یک سرفیس لپ‌تاپ قدرتمند جدید است که به طور بالقوه، عملکردی در حد و اندازه آخرین مک‌بوک پروهای شرکت اپل ارائه می‌دهد.

سرفیس لپ‌تاپ ۶، رقیبی قدرتمند برای مک‌بوک پرو

یک نتیجه بنچمارک گیک‌بنچ، امتیاز فوق‌العاده ۲۷۱۴ برای تک هسته و ۱۴۰۷۸ برای چند هسته را برای سرفیس لپ‌تاپ ۶ به ثبت رسانده است. برای مقایسه، جدیدترین مک‌بوک پرو مجهز به تراشه M3 پرو، تنها اندکی بالاتر با امتیاز ۳۰۸۴ برای تک هسته و ۱۴۰۱۷ برای چند هسته، عمل کرده است. این نتایج نشان می‌دهند که سرفیس لپ‌تاپ ۶ با تراشه اسنپدراگون X الایت، یک دستگاه فوق‌العاده قدرتمند خواهد بود.

سال جاری، اولین سالی خواهد بود که مایکروسافت سخت‌افزاری را عرضه می‌کند که می‌تواند با سری مک‌بوک اپل رقابت کند. تراشه‌های M3 و M3 پرو فوق‌العاده قدرتمند هستند و اکنون اکوسیستم ویندوز تراشه اختصاصی خود را خواهد داشت که می‌تواند به طور مستقیم با مک رقابت کند. انتظار می‌رود سرفیس لپ‌تاپ ۶ و سرفیس پرو ۱۰ از اولین دستگاه‌های ویندوزی مجهز به تراشه‌های جدید اسنپدراگون X باشند.

در حقیقت، تنها چند روز پیش، حضور سرفیس پرو ۱۰ با تراشه اسنپدراگون X پلاس نیز در گیک‌بنچ تایید شد. هر دوی این دستگاه‌ها با نسل بعدی واحد پردازش عصبی (NPU) عرضه خواهند شد که قابلیت‌های آینده‌ای مانند AI Explorer را پشتیبانی می‌کند.

جزئیات کلیدی:

  • نتایج بنچمارک وجود یک سرفیس لپ‌تاپ مجهز به جدیدترین پردازنده اسنپدراگون X الایت شرکت کوالکام را تایید می‌کند.
  • بر اساس این نتایج، عملکرد این دستگاه با مک‌بوک پرو مجهز به پردازنده‌های M3 و M3 پرو شرکت اپل قابل رقابت است.
  • انتظار می‌رود مایکروسافت در تاریخ ۲۰ می، ضمن معرفی سرفیس پرو مبتنی بر معماری ARM، از این سرفیس لپ‌تاپ جدید نیز به صورت رسمی رونمایی کند.

جزئیات افشا شده:

  • این اطلاعات از طریق نتایج بنچمارک Geekbench به دست آمده است که عملکرد پردازشی رایانه‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهد.
  • مایکروسافت تلاش کرده تا جزئیات را پنهان نگه دارد، اما کارشناسان بر این باورند که نتایج بنچمارک متعلق به سرفیس لپ‌تاپ ۶ با تراشه اسنپدراگون X الایت است.
  • تراشه مذکور در این افشاگری، نسخه میان‌رده با فرکانس ۴.۰۱ گیگاهرتز است. به احتمال زیاد نسخه‌ای قدرتمندتر با فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز نیز وجود دارد.
  • بنچمارک در حالت مصرف انرژی “متعادل” اجرا شده است، که نشان می‌دهد در حالت عملکرد بالا، امکان دستیابی به فرکانس بالاتر وجود دارد (در این صورت، ممکن است با تراشه رده‌بالاتر روبرو باشیم).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *