راهنمای خرید

سرفیس پرو 9 مایکروسافت ارزش خرید دارد؟

سرفیس پرو 9 مایکروسافت ارزش خرید دارد؟

سرفیس پرو 9 مایکروسافت ارزش خرید دارد؟

 

اکثر کاربران همچنان از مدل مبتنی بر اینتل استفاده بیشتری میکنند، به خصوص زمانی که در یک دفتر کار می کنند.

در اوایل امسال، مایکروسافت مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای سرفیس را به مناسبت 10 سالگی خط تولید خود رونمایی کرد. اگر توسعه سرفیس را از زمان شروع بلندپروازانه ویندوز RT دنبال کرده اید، به خوبی می دانید این شرکت تا کجا پیش رفته است.

سرفیس پرو 9 زمینه را برای سالی هیجان انگیز برای سخت افزارهای مایکروسافت فراهم می کند.

Surface Pro 9 جدید تلاش مایکروسافت است که پلتفرم‌های Windows-on-Arm و مبتنی بر اینتل را با همان طراحی سخت‌افزاری ارائه می‌کند.

 

مشخصات فنی

پردازنده

نسل دوازدهم اینتل Core i5/i7 یا مایکروسافت SQ3 (بر اساس کوالکام)

نمایشگر

نمایشگر 13 اینچی PixelSense Flow (3:2، 120 هرتز، 2880 x 1920)

رم

8 گیگابایت، 16 گیگابایت، 32 گیگابایت (در مدل اینتل)

ذخیره سازی

128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت (در مدل اینتل)

دوربین های عقب :

  • دوربین 10 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با ویدئو تا 4K
  • دوربین جلو
  • ویدیو 1080p فول اچ دی

باتری

حداکثر 15.5 ساعت استفاده معمولی (یا 19 ساعت در مدل 5G)

قابلیت اتصال

2x USB-C (4.0 در مدل اینتل، 3.2 در 5G)، درگاه های Surface Connect و Keyboard، سیم کارت در مدل 5G

سیستم عامل

ویندوز 11

رنگ ها :

  • نقره ای Platinum
  • سبز Forest
  • آبی Sapphire
  • مشکی Black

 

با این طراحی استثنایی انتخاب رنگ سخت میشود…

امسال، مهم نیست که کدام کانفیگ را بخرید، با صفحه نمایش 13 اینچی PixelSense Flow 3:2 روبرو خواهید شد که با آلومینیوم و فلز برس خورده طلاکاری شده است – بسیار شبیه سرفیس پرو 8. تفاوت های بسیار ظریفی وجود دارد. مانند کلید تنظیم صدا و دکمه پاور که به بالای سرفیس منتقل می‌شوند، و اینکه کانال‌های تهویه در حال حاضر موقعیت بهتری دارند، اما به طور کلی، اگر طراحی سرفیس پرو 8 را دوست داشتید، پرو 9 را هم دوست خواهید داشت.

 

این صفحه کلید به همراه Surface Slim Pen 2 و به صورت جداگانه فروخته می شود.

در مورد نمایشگر PixelSense Flow، من از دقت رنگ بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم، به طوری که برای ویرایش تصاویر RAW (مانند عکس های محصول در این بررسی) روی دستگاه خیلی احساس لذت می کردم. همچنین دارای همان پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی سرفیس پرو 8 است، بنابراین انیمیشن های سراسری برای لمس و چشم ایده عال هستند. توجه داشته باشید که Surface Pro 9 به طور پیش فرض 60 هرتز است، بنابراین باید تنظیمات صفحه نمایش را برای تنظیم 120 هرتز یا نرخ رفرش پویا (DDR) را جستجو کنید. یک مزیت ویندوز 11 که بسته به نیاز شما بین نرخ رفرش پایین و بالاتر جابجا می شود.

در نهایت، مجموعه استانداردی از پورت ها و دهانه ها را در امتداد بیرونی سرفیس پرو 9 خواهید دید، از جمله دو USB-C (4.0 Thunderbolt در نسخه اینتل، 3.2 در نسخه 5G)، سرفیس کانکت برای شارژ یا یک سرفیس داک. ، یک اسلات سیم کارت نانو در نسخه 5G و یک سوکت قابل جابجایی برای SSD.

سرفیس پرو 9

 

عملکرد: اینتل یا Arm؟

این واقعاً داستان سرفیس پرو امسال است. موارد استفاده و نیازهای شما در نهایت تعیین می کند که #TeamIntel هستید یا #TeamArm. کسانی که در اردوگاه سابق هستند ممکن است یک رایانه شخصی را بخواهند که همه چیز را انجام دهد که می تواند به یک مانیتور 4K گسترش یابد یا بالاترین گرافیک را از طریق یک GPU خارجی ارائه دهد. نوع ARM مجهز به SQ3 از تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 کوالکام استفاده می‌کند تا اتصال 5G و عمر باتری افزایش یافته را ارائه دهد.

حالا انتخاب کنیم، سرفیس پرو: ARM یا اینتل؟ جواب خیلی ساده نیست

برای آزمایش، سرفیس پرو 9 اینتل را در جریان کار استاندارد مدیریت محتوای آنلاین خود قرار دادم، با هفت تا هشت تب باز برای تحقیق و بررسی حقایق، و گاه به گاه پخش ویدیوی 1080p در پس‌زمینه. همانطور که انتظار می رفت، پردازنده Core i7 با رم 16 گیگابایتی همه این موارد را با سرعت انجام داد.

 

 

 

بالاترین تنظیمات

من همچنین از Surface Pro 9 برای ویرایش عکس در ادوبی فتوشاپ و لایت روم استفاده کردم که هر دوی آن‌ها بدون هیچ مشکلی، حتی در هنگام لمس عکس‌های 6000 در 3376، کار می‌کردند. من معمولاً این بخش از روال کاری خود را برای سایر دستگاه های فوق قابل حمل که آزمایش کرده ام دردسرسازتر می دانم، بنابراین عملکرد سرفیس پرو باعث رضایت من شد.

 

سرفیس پرو همیشه یک دستگاه استثنایی بوده است، بنابراین من به طور طبیعی سراغ آزمایش دوربین جلوی آن رفتم. می‌دانید، چیزی که هر تولیدکننده‌ی محتوایی در این روزگار به آن نیاز دارد. در حالی که بیشتر و بیشتر به وب‌کم‌های خارجی برای فیلم‌برداری با کیفیت متکی شدیم، خوشحالم که بگویم سرفیس پرو به عنوان لپ‌تاپ به هیچ چیز بیشتری نیاز ندارد. نه تنها دوربین 1080p Pro 9 من را در فوکوس واضح نگه می دارد، بلکه این کار را بدون نوردهی بیش از حد پس زمینه و ایجاد رژگونه غیرطبیعی به من انجام می دهد.

 

با مدل مبتنی بر Arm، Surface Pro 9 یک واحد پردازش عصبی (NPU) دریافت می‌کند که به دستگاه کمی تجربه جذاب‌تر می‌دهد، از جمله کادربندی خودکار، تاری پس‌زمینه بهبودیافته، و آنچه مایکروسافت آن را «فوکوس صدا» می‌نامد. ” این شرکت نمونه‌ای از Voice Focus را در طول مایکروسافت Ignite نشان داد و من باید قبول کنم که حذف نویز پس‌زمینه بسیار مؤثر بود.

عمر باتری

از نزدیک به یک هفته استفاده‌ام، میانگین عمر باتری در سرفیس پرو 9 به ازای هر بار شارژ، 6 ساعت است. به خاطر داشته باشید که با 120 هرتز به‌طور دائم روشن است.

 

جمع بندی

 

مایکروسافت – سازنده ویندوز – به سختی سعی می‌کند چرخ را دوباره اختراع کند و در عوض آن را برای راحتی میسازد.

و اما سرفیس پرو 9، این محصول قطعاً در رتبه بندی پایان سال جایگاهی مناسب کسب خواهد کرد. حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی سرفیس پرو 9 را در جایگاه قیمتی 1400 دلاری قرار می دهد، جایی که لپ تاپ های M1 و M2 اپل بر بازار تسلط دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *