راهنمای خرید

بهترین سرفیس مایکروسافت برای شما کدام است؟

کدام سرفیس مایکروسافت برای شما بهترین است؟

اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که بین تبلت هیبریدی، لپ‌تاپ سنتی یا حتی یک 2 در 1 ویندوزی کدام گزینه برای خرید بهتر است، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

مایکروسافت که به خاطر طراحی‌های نوآورانه معروف است، خط تولید سرفیس خود را در طول سال‌ها گسترش داده است و اکنون خانواده کاملی از لپ تاپ ها را ارائه می‌کند.

امروزه پیدا کردن شرکتی که برای رایانه‌های شخصی از طراحی محکم و جداشدنی صفحه‌کلید سرفیس استفاده نکند، سخت است. همچنین یافتن یک تجربه ویندوزی زیباتر از آنچه توسط Surface ارائه شده است، دشوار است. با چنین خانواده متنوعی از کامپیوترهای ممتاز، کدام یک برای نیازهای شما بهتر است؟ ما گزینه ها را مرتب کرده ایم و بهترین سرفیس را برای همه پیدا کرده ایم.

 

آیا باید برای خرید بهترین سرفیس مایکروسافت صبر کنید؟

بستگی دارد. در ماه سپتامبر، مایکروسافت یک Surface Laptop Studio 2 و Surface Laptop Go 3 جدید را معرفی کرد. بنابراین، اگر به دنبال یک لپ تاپ 2 در 1 برای کارهای گرافیکی فشرده هستید، نسل دوم آن اکنون در دسترس است. به دنبال یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی سبک وزن هستید؟ Laptop Go 3 نیز موجود است. با این حال، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی، نظرات ما را در سرفیس کار درباره هر دو دستگاه بخوانید. 

با این حال، ما همچنان منتظر سرفیس پرو 10، سرفیس لپ تاپ 6 و سرفیس استودیو 3 هستیم. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که این دستگاه‌ها را در اوایل سال 1403 ببینیم.

 

بهترین سرفیس مایکروسافت برای اکثر مصرف کننده ها

بهترین سرفیس

سرفیس لپ تاپ 4

این مدل به اندازه مدل‌های معروف سرفیس شیک یا هوشمند نیست، اما در بیشتر مواقع چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید یک سرفیس لپ‌ تاپ 4 است.

صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن بالا، صفحه کلید زیبا، صفحه نمایش شیشه ای درخشان و یک قاب باریک اولین چیزی است که از این لپ تاپ میبینیم. پورت‌ها جایی هستند که سرفیس‌ها (مانند مک‌بوک‌ها) در آن کم‌کاری می‌کنند، اما شما یک درگاه USB-C به همراه پورت USB-A قدیمی دارید. همچنین این لپتاپ دارای پورت شارژ مغناطیسی می باشد. اگر تمایل دارید همیشه سیم برق خود را بچرخانید، این برای شما عالی است.

مایکروسافت در این دستگاه استانداردهای فنی عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند دوربین Windows Hello IR که به شما امکان می‌دهد با نمایش صورت‌تان به ویندوز وارد شوید. وقتی به آن عادت کردید، بازگشت به تایپ رمز عبور دشوار است. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید، می‌توانید نسخه 15 اینچی Surface 4 انتخاب کنید که با پردازنده‌های قدرتمندتر Ryzen 7 یا Intel Core i7 نیز عرضه می‌شود.

 

انتخاب جذاب

سرفیس لپ تاپ 5

سرفیس لپ تاپ 5

 

مایکروسافت با سرفیس لپ تاپ 5 تغییرات خوبی ایجاد کرد. طبق معمول، شما بین مدل های 13.5 اینچی و 15 اینچی انتخاب خواهید داشت. هر دو دارای همان پورت های قبلی هستند: یک درگاه USB-A، یک جک هدفون 3.5 میلی متری، یک پورت Surface Connect و یک پورت USB-C. این بار، پورت USB-C از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را به یک مانیتور 4K متصل کنید و فایل‌های بزرگ را با سرعت‌های بالاتر انتقال دهید.

در داخل، هر دو سایز با پردازنده نسل دوازدهم اینتل عرضه می‌شوند، شما می‌توانید بین i5 یا i7 برای مدل 13 اینچی یکی را انتخاب کنید در حالی که نسخه 15 اینچی فقط با i7 عرضه می‌شود. با این حال، جدا از پردازنده جدید، سرفیس لپ تاپ 5 به طور کلی قدیمی به نظر می رسد (به خصوص در مقایسه با سایر لپ تاپ های موجود در بازار). هیچ اسکنر اثر انگشت وجود ندارد، حاشیه ها به طرز چشمگیری ضخیم هستند و مایکروسافت دیگر گزینه پردازنده AMD را ارائه نمی دهد.

 

بهترین 2 در 1

سرفیس پرو 9

سرفیس پرو 9

طراحی اصلی سری سرفیس پرو پس از گذشت این سال‌ها هنوز هم لذت بخش است. سرفیس پرو 9 به خوبی فاصله بین لپ تاپ و تبلت را پر می کند. نسخه جدید تفاوت چندانی با سرفیس پرو 8 ندارد، به جز پردازنده به روز شده و گزینه 5G جدید که البته در ایران کاربردی ندارد!

صفحه نمایش با وضوح 2880 در 1920 پیکسل با نسبت تصویر 3:2 که می توان آن را با نرخ تازه سازی 120 هرتز (120 فریم در ثانیه) تنظیم کرد، اما این به طور قابل توجهی بر عمر باتری تأثیر می گذارد. همچنین دو پورت USB-C، یک درگاه شارژ مغناطیسی و یک وب‌کم 1080p سازگار با Windows Hello. همانند مدل سال گذشته، دیگر اسلات microSD وجود ندارد. اگر می‌خواهید Pro شما یک تبلت-لپ‌تاپ هیبریدی واقعی باشد، باید صفحه کلید ضروری Microsoft Type Cover را نیز خریداری کنید.

تنها شکایت ما از Surface Pro 9 (به غیر از اسلات microSD nixed) عمر باتری کمتر نسبت به Surface Pro قبلی بود.

 

بهترین سرفیس برای دانشجویان

سرفیس گو 3

سرفیس گو 3

مقرون به صرفه ترین و کوچکترین عضو سری سرفیس، سرفیس گو 3 10.5 اینچی است. اگر نیازهای شما حداقلی است، یا کامپیوترهای کوچک را ترجیح می دهید، این چیزی است که باید بخرید. علیرغم تراشه های کندتر اینتل، این دستگاه کار شما را راه می اندازد. این مدل نسل سوم فاقد عمر باتری تمام روز است، اما کار کردن با ویندوز 11 تجربه لذت بخشی از صفحه نمایش لمسی است.

به دلیل سازگاری عالی با قلم سرفیس، Go برای یادداشت برداری عالی است. با یک Type Cover متصل شده، این یک تبلت و لپ‌تاپ هیبریدی بسیار کاربردی به حساب میاید. ممکن است از نظر قدرت محاسباتی کامل نتواند با iPad Pro مبارزه کند، اما Go 3 قیمت مناسبی دارد و برای اکثر دانشجویان ایده آل است.

 

بهترین سرفیس برای طراحان

سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ تاپ استودیو

خرید لپ تاپ استودیو با تراشه i7 اینتل که کارت گرافیک GeForce RTX انویدیا را همراه دارد، بسیار منطقی است، به خصوص اگر قصد ویرایش ویدیو یا بازی کردن دارید. قدرت گرافیکی اضافی ارزش سرمایه گذاری را دارد. سرفیس استودیو دارای یک صفحه نمایش لمسی زیبا 14 اینچی با نرخ تازه سازی 120 هرتز برای پیمایش نرم تر است. تاچ پد لمسی آن نیز یکی از بهترین تاچ پدهایی است که تا به حال به بازار آمده.

 

یک انتخاب جم و جور

سرفیس لپ تاپ گو 2

سرفیس لپ تاپ گو 2

این یک لپ‌ تاپ ساده و به جرأت می‌توانم بگویم، لپ‌تاپ کوچک و بامزه‌ای است که مثل هر محصول دیگر مایکروسافت میتوانید از فروشگاه سرفیس کار با بهترین قیمت تهیه کنید.

کوچک و شیک، با خطوط تمیز و حس خوب و محکم، محصولی که با این قیمت بسیار نادر است. رویه آلومینیومی و پایین آن از رزین پلی کربنات است که از پلاستیک معمولی لپ تاپ شما سفت تر و محکم تر است. مایکروسافت ادعا می کند که Surface Go 2 می تواند تا 13.5 ساعت دوام بیاورد. اگر شما قابلیت حمل سرفیس گو هیبریدی را دوست دارید اما طراحی سنتی تر تاشو را می خواهید، سرفیس لپ تاپ گو 2 یک گزینه عالی است. همچنین اگر مانند ما تحت تاثیر به‌روزرسانی‌های لپ‌تاپ 5 قرار نگرفته‌اید، اما به‌دنبال دریافت یک دستگاه سرفیس تاشو هستید، این یک جایگزین عالی است. 

 

2 دیدگاه در “بهترین سرفیس مایکروسافت برای شما کدام است؟

  1. علی بهاری گفت:

    سلام
    از توضیحات دقیق شما سپاسگزارم
    من میخوام سرفیس go 3 بخرم که قلم داشته باشه ، ممنون میشم فروشگاه یا شرکتی را در تهران معرفی کنید که منصف باشد .باتشکر

    1. سلام وقت بخیر جناب آقای بهاری عزیز
      شما میتوانید با کارشناس فروش ما تماست حاصل فرمایید تا این دستگاه رو با توجه به شرایط برای شما به صورت اختصاصی موجود کنیم . با تشکر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *