راهنمای خرید

سرفیس لپ تاپ 5 یک نوت بوک ویندوزی بی نظیر

سرفیس لپ تاپ 5

لپ تاپ 5 مایکروسافت تقریباً مشابه مدل سال گذشته است و همان ساختار حجیم و حاشیه‌های نمایشگر ضخیم خود را حفظ می‌کند که در مقایسه با طرح‌های بسیار نازک فعلی و عملاً بدون حاشیه کمی عجیب است. سرفیس لپ‌تاپ 5 علیرغم کاستی‌ها و عدم نوآوری، هر چیزی را که نسل قبلی خود را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی تبدیل کرده بود، حفظ کرده است. این شامل یک صفحه کلید عالی، عملکرد کلی نرم و یک صفحه نمایش منحصر به فرد بلند و پر جنب و جوش میشود.

اگر اولویت شما برای لپ تاپ ویندوزی داشتن صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری عالی است، سرفیس لپ تاپ 5 بهترین گزینه شما است. به گفته شرکت مایکروسافت، در شرایط ایده‌آل نسخه ۱۳.۵ اینچی تا ۱۸ ساعت شارژدهی خواهد کرد و نسخه ۱۵ اینچی تا ۱۷ ساعت شارژدهی خواهد داشت.

از آنجایی که فناوری به بخش بزرگی از سبک زندگی روزمره ما تبدیل شده است، به خصوص با توجه به اینکه بسیاری از ما از خانه کار می کنیم، همیشه خوشحالم که لپ تاپ ها با رنگ های جذاب ارائه میشوند. در مورد لپ‌تاپ سرفیس 5، رنگ سبز یک رنگ خاص و فوق العاده است. خوشبختانه استفاده از لپ تاپ 5 به همان اندازه که توقع دارید احساس خوبی دارد. اگرچه این لپ‌تاپ به اندازه مک‌بوک ایر M2 یا Dell XPS 13 شیک نیست، اما این لپ‌تاپ باریک و سبک وزن بهترین گزینه برای کسانی است که لپ تاپ را با خود این طرف و آن طرف میبرند. سرفیس لپ‌تاپ 5 با وجود تمام ویژگی‌هایش و این واقعیت که امسال هیچ چیز واقعاً تغییر نکرده است، هنوز هم یکی از زیباترین و کاربردی‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود است.

یک صفحه نمایش زیبا

یک صفحه نمایش زیبا

اگر صحبت از زیبا و کاربردی بشود، لپ تاپ 5 یکی از بهترین نمایشگرهایی را دارد که می توانید روی یک نوت بوک داشته باشید. صفحه نمایش 13.5 اینچی PixelSense مایکروسافت دارای سطحی از جزئیات است که عملاً شبیه OLED است و رنگ‌های عمیق و واضحی را تولید می‌کند که مخصوصاً وقتی یک ویدیوی طبیعت 8K پر از رنگ‌های سبز و آبی پخش کنید متوجه کیفیت فوق العاده آن میشوید. لپ تاپ 5 مانند اکثر صفحه نمایش های سرفیس دیگر از مزیت نسبت نمایش 3:2 برخوردار است که چیزی ایده آل برای دیدن ردیف های خطوط کد در یک نگاه نسبت به یک نمونه معمولی است. اما تفاوتی که باعث شد لپ تاپ 5 بدون اتصال هیچ صفحه نمایش خارجی به راحتی کار کند  صفحه نمایش مایکروسافت همچنین لمسی آن است که از اکثر قلم‌ های سرفیس (از جمله قلم فوق‌العاده Surface Slim 2) برای کسانی که می‌خواهند با دست طراحی کنند یا یادداشت برداری کنند، پشتیبانی می‌کند.

بلندگوهای استریوی لپ تاپ 5 نیز چشمگیر هستند، هم برای تماس های ویدئویی و هم برای تدوین پادکست و موسیقی مناسب هستند.

 

عملکرد کلی خوب و عمر باتری

عملکرد کلی خوب و عمر باتری

لپ تاپ مایکروسافت که ما آن را با پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 و 16 گیگابایت رم تست کردیم، در تست های بنچمارک ما نیز نسبتاً خوب عمل کرد. در تست چند هسته‌ای Geekbench 5، که نشان‌دهنده خوبی برای بهره‌وری کلی یک لپ‌تاپ است، لپ‌تاپ 5 از Dell XPS 13 (با آخرین پردازنده Core i5) و سرفیس پرو 9 (با تراشه SQ3 مایکروسافت) پیشی گرفت. با لپ تاپ 5 همچنین می توانید بازی های سبک را انجام دهید.

لپ تاپ 5 مایکروسافت هشت ساعت و 14 دقیقه پخش مداوم ویدیوی 4K را در تست باتری ما تحمل کرد و MacBook Air جدید را شکست داد. سرفیس لپ‌تاپ 5 ترکیبی بهتر از عمر باتری و عملکرد را برای اکثر افراد ارائه می‌کند، و به اندازه کافی برای گذراندن یک روز کاری متوسط دوام می‌آورد و در عین حال از کند شدن گاه و بی‌گاهی که در نسخه Pro 9 شاهد آن بودیم جلوگیری می‌کند.

درگاه‌های ارتباطی

مایکروسافت در این دستگاه نه تنها از پورت ها کم نکرده بلکه یک پورت پر مصرف و مهم را نیز اضافه کرده و آن چیزی جز پورت تاندربولت ۴ نیست. در کنار پورت تاندربولت ۴، مایکروسافت از پورت های USB Type C، پورت USB Type A و پورت شارژ Surface Connect نیز استفاده کرده است. همچنین در میان پورت های دستگاه، پورت جک ۳.۵ میلیمتری هدفون هم دیده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *